Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

O Καστοριανός μάγειρας Νίκος Τσιόλας ακολούθησε τα βήματα του πατέρα του (συνέντευξη)

12769451_1130349906976857_2142715211_n
Ο Νίκος είναι ένας νεαρός άλλα ταλαντούχος μάγειρας , γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καστόρια μέχρι που το πάθος του τον οδήγησε στην μαγευτική Θεσσαλονίκη οπού πήγε για να σπουδάσει την τέχνη που λατρεύει . Σπούδασε στον οτεκ Μακεδονιας (πρώην ΣΤΕ )
και με 2 πολύ καλές σεζόν (  danai hotel and spa) ξεκίνησε την καριερα του και έκανε τα πρώτα του βήματα στον  χώρο της μαγειρικής .
-Π: τι σε οδήγησε στο να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα ;
-Νίκος: Τι με οδήγησε στην μαγειρική ?? Μεγαλώνοντας σε ένα σπίτι με πατέρα chef καταλαβαίνεις πως δεν χρειάζεται να πω πολλά , παρόλο αυτό όμως η μαγειρική δεν ήταν στο μυαλό μου από μικρό παιδί αφού σαν πρώτη επιλογή είχα ένα άλλο επάγγελμα αλλα μόλις έφτασα πρώτη λυκείου έκατσα το σκέφτηκα και είδα πως με τραβούσε η μαγειρική . Η πλάκα είναι που ο πατέρας μου παρόλο τα πολλά χρονιά εμπειρίας σε εστιατόρια ως chef μου πρότεινε να μην πάω μαγειρική ( ήξερε το τι χάος επικρατεί χαχαχα). Εγώ όμως δεν άκουσα κανέναν το αποφάσισα και πήγα , ήμουν σίγουρος πως εκεί ανήκω και εδώ έμεινα μέχρι τώρα και πιστεύω θα μείνω για μια ζωή
-Π: ποιες ήταν οι πρώτες σου εντυπώσεις  όταν ξεκίνησες να εργάζεσαι ως μάγειρας ;
-Νίκος: Πολύ καλή ερώτηση φίλε μου Μπορώ να πω ότι η πρώτη μου εμπειρία σε επαγγελματική κουζίνα ήταν αν όχι τέλεια τότε τουλάχιστον φοβερή. Θεωρώ είχα τύχη και διάλεξα ένα τρομερό ξενοδοχείο για πρακτική μικρό σχετικά αλλά πολύ προσεγμένο με πολύ κάλους ανθρώπους που θα έχω πάντα στην καρδιά μου . Πάω λοιπόν πρώτη μέρα πρωί κατά τις 10 και γνωρίζω τον chef του ξενοδοχείου τον Γιώργο Πρίντζιο και τον sous chef τον Γιάννη Κουλιανόπουλο 2 τρομερά ταλαντούχοι μάγειρες και πάνω από όλα εξαιρετικοί άνθρωποι , οι οποίοι κατευθείαν με έβαλαν στο κλίμα και κατευθείαν με δέχτηκαν στην ομάδα τους , από την πρώτη μέρα μέχρι και την τελευταία δεν ένιωσα ποτέ ξένος . Εντωμεταξύ πρώτη μέρα και μου λένε άκου να δεις Νίκο σήμερα έχουμε μια δεξίωση για γάμο το βράδυ κάνα 150 άτομα και σήμερα από τώρα το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα θα είμαστε εδώ άρα θες να κάτσεις να ξεκινήσεις από σήμερα η θες από αύριο να μπεις σιγά σιγά στο κλίμα τις κουζίνας ?? Φυσικά εγώ είπα θέλω από σήμερα στο τρέξιμο και παρόλο που ήταν παρα πολλές οι ώρες το έβλεπα σαν μάθημα , κάθε τι που έβλεπα ήταν καινούργιο κάθε τι που έκανα το έκανα και μου άρεσε. Ήταν σαν να είχες πάει ένα παιδάκι σε ένα τεράστιο παιχνιδότοπο και του είπες παίξε με ότι θες χαχαχα , ναι μπορώ να πω η πρώτη μου επαφή ήταν τέλεια και τους ευχαριστώ παρα πολύ.
-Π: εκτός από τον πάτερα σου ποιο είναι το μεγάλο σου πρότυπο ;
-Νίκος: Το μεγάλο μου πρότυπο εκτός τον πατέρα μου είναι φυσικά ο Gordon Ramsay. Ότι και να πούμε ο Gordon Ramsay εκτός από το ότι έχει εκπομπές είναι τρομερά επιτυχημένος , το αποδεικνύει κιόλας δηλαδή δεν είναι μόνο στην τηλεόραση , έχει τόσα εστιατόρια και μάλιστα εστιατόρια που πάνε πάρα πολύ καλά και βραβευμένα . Κάπου νομίζω είχα διαβάσει πως είναι ο ποιο πλούσιος chef ?? μπορεί να κάνω και λάθος…
-Π: Σαν μάγειρας θα έχεις ένα αγαπημένο φαγητό ποιο είναι αυτό;
-Νίκος: Δεν ξέρω αν έχω ένα αγαπημένο αλλά σίγουρα κάποια από αυτά είναι το παστίτσιο , τα σνίτσελ και μου  αρέσουν πολύ και οι γαρίδες.
-Π: Ποιο είδος κουζίνας προτιμάς και γιατί ;
-Νίκος: Μου αρέσει πολύ η μεσογειακή κουζίνα , καθώς είναι η κουζίνα της χώρας μας με εξαιρετικές πρώτες ύλες , τέλειες γεύσεις και τρομερά αρώματα . Το style που μου αρέσει δεν ξέρω αν έχει κάποιο συγκεκριμένο όνομα , ίσος να λέγεται μοντέρνα ελληνική κουζίνα ?? δεν ξέρω. Πάντως μου αρέσει να μαγειρεύω φαγητά που έχουμε συνηθίσει ακόμα και παραδοσιακά αλλα να πρόσθετο καινούργιες πινελιές σε αυτά και επίσης να τα στήνω στο πιάτο με ένα πολύ gourmet στήσιμο και κάποιες ποιο μοντέρνες τεχνικές. Σίγουρα μου αρέσει πολύ να δοκιμάζω καινούργιες γεύσεις και να δημιουργώ μοντέρνα πιάτα
-Π: Έμαθα πως έχεις και εσύ ένα μπλογκ πες μας δυο λογία γιαυτό…
-Νίκος:Η ιστοσελίδα μου λέγεται Food and Create . foodandcreate.wordpress.com Δημιούργησα αυτή τη σελίδα αρχικά ώστε να προωθήσω και να μοιραστώ τις δίκες μου ιδέες πάνω στην μαγειρική και να δείξω τον «κόσμο» μου. Στην πορεία εξελίχτηκε πολύ καλύτερα από ότι περίμενα , δηλαδή μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα πήρε πάρα πολλά like και οι επισκεψιμότητες ανεβαίνουν καθημερινά . Πλέον η σελίδα έχει μπει σε πρόγραμμα με συνταγές καλεσμένους και έχω παρα πολλές ιδέες , έρχονται πάρα πολλά καινούργια πράγματα στην σελίδα.
-Π: Kαι για το τέλος θέλω να μας πεις τι θα συμβούλευες στα νέα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα;
-Νίκος: Θα τους έλεγα πως είναι ένα πολύ δημιουργικό επάγγελμα κάτι το οποίο θεωρώ είναι πάρα πολύ σημαντικό πράγμα γιατί είναι τέχνη . Αλλά να μην νομίζουν πως είναι τόσο χαλαρά όπως αυτά που βλέπουν στην τηλεόραση. Θα έλεγα πως αν όντως τους αρέσει και το θέλουν τότε να το ακολουθήσουν αν όμως το κάνουν μόνο και μόνο για να πουν ότι είναι chef η επειδή έχει κάποια καλά λεφτά τότε σίγουρα θα απογοητευτούν γιατί δεν θα αντέξουν εκεί μέσα και είναι πολύ λογικό.
Στο σημείο αυτό θέλω να σε ευχαριστήσω πολύ φίλε Παναγιώτη εσένα και την πολύ όμορφη σελίδα που δημιούργησες , που μου έκανες την τιμή να είμαι ο πρώτος σας καλεσμένος και εύχομαι να συνεχίσεις με αυτό το πάθος που έχεις για το επάγγελμα αυτό και να φτάσεις την σελίδα σου εκεί που θες. Ανυπομονώ να συνεργαστούμε φίλε χαχα που θα πάει κάπου θα βρεθούμε να μαγειρέψουμε παρέα όπως τότε στην σχολή. Να είσαι καλά φίλε μου και ευχαριστώ πολύ
-Π: Να είσαι καλά φίλε μου σου εύχομαι τα καλύτερα  για το μέλλον και εγώ ελπίζω να συνεργαστουμε στο μέλλον κάποια στιγμή …